Friend of mine

Showing posts with label My Lovely Son-Irmays Rusyaidi-. Show all posts
Showing posts with label My Lovely Son-Irmays Rusyaidi-. Show all posts

Monday, 7 January 2013

POTTY TRAINING IRMAYS RUSYAIDI

Lamanya tak update blog =) so now nak update tentang potty training my little boy..opsss dah tak pakai pampers dah besar lah kan no a little boy anymore.. =)

Start dengan suke2 je no preparation at all! just terasa nak buat then let my hubby know. dan die pun setuju. So mulalah bgtahu Irmays yg mama nak bula train irmays kencing dan berak dlm bilik ayaq. so OK je die..dah mandikan die pagi sabtu tu terus pakaikan suar tak lame less than 10 minutes die cakap 'MAMA KENCING' sambil ayaq kencing meleleh celah seluaq...waaaa rasa nak marah but tahann sebab baru nak belajaq kan... bawak lah dia masuk bilik ayaq basuh sambil tunjuk nilah tempat irmays kena kencing sebab irmays dah besar jangan kencing dalam seluar. MALU..

so from that, nak kencing je die akan bgtahu 'mama nak kencing' sambil buka seluaq dan lari2 masuk bilik ayaq..Alhamdulillah takde bocor kecuali hari pertama tu lah.

tu kisah kat umah, kat sekolah pulak day first dan potty train kat sekolah dah pesan bgtau cikgu2..last2 cikgu kata dia tak bgtau pun seb baik cikgu rajin dok tanya nak kencing ka dak but terbabas gak lah sekali kat sekolah. TETAPI second day kat sekolah dah tak malu bgtau cikgu n more terbabas2 ni. Now dah 11 hari free diapers tapi malam still bg pakai takut eksiden..mostly malam die tak kencing pun dalam pampers tu sbb dia akan panggil mama kalau nak kencing..


well done sayang! mama love u so much!!

*nnti bile besar baca tau ehee

Thursday, 13 December 2012

PEKASAM

kalo belah utara nun depa kenai sangat dah dengan perkataan PEKASAM ni =)
sapa yg nak try atau nak order boleh sila2kan..kami laki bini buat bisnes kecik2 pekasam ni..ikan ditangkap fresh by my hubby, dia yg siang, dia yg perap ikan pekasam ni..semua dia..me buat advertising n posting je ehee... ada banyak ikan yg ada such as lampam, sepat, sisik..but currently yg ada dlm stock most of them adalah ikan sepat!

lai lai tak mahai pun sebungkus RM5 ja =)

Ni rupa pekasam yg dah diperap

Details of my pekasam

Postage dibuat macam ni ye, jangan risau selamat smpai ke tangan

Tadaaa...hasilnya!! nyum2 makan dengan nasi panas!!

IRMAYS???

Memang ramai yg tanya macam mana nak sebut nama anak teruna ceq ni dan tak kurang jugak ramai yang tanya apa maksud anak teruna ceq ni..dan ada sesetengah dari kawan2 ceq yg dah tau cita pasal nama IRMAYS ni..

Bila preggy dulu me n hubby ada buat perjanjian, kalau anak pompuan me yg akan boh nama macam tu lah kalau sebaliknya. So, after dah tau jantina baby, hubby lah yg buat perancangan utk nama anak dan dia tak bgtau me until dah dekat2 nak bersalin. He come out with IRMAYS, dan me suprise peliknya nama tu, lagu mana nak sebut, makna apa macam u olls semua lah ehee..penat pikiaq baru tau ghupanya dia terbalik kan nama dia dari SYAMRI-IRMAYS..so utk nak elakkan nama yg takda erti so I added  RUSYAIDI yang bermakna 'kecerdikan'..he turn jadi betul cerdik le budak ni!!

So dapatlah anak teruna tu namanya IRMAYS RUSYAIDI B. MOHD KHAIROL SYAMRI (panjang kalau isi kotak2 nama tu mmg tak celuih!!)